تعریف الگوریتم گوگل Freshness

الگوریتم گوگل Freshness یا محتوای نو تر : همه چیزهایی که شما باید بدانید

به روزرسانی محتوای تازه تر گوکل Freshness , یا “ نتایج تازه تر ” , همان طور که از نام آن پیداست , یک تغییر تحول الگوریتم قابل توجه در رتبه بندی بود که بر روی نو کردن کافئین تاثیر گداشته بود , که در ژوئن سال ۲۰۱۰ به الگوریتم های گوگل طولانی تر شده بود .

 

هنگامی که گوگل گفت تغییر تحول الگوریتم در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۱ , با ۳۵ درصد از کل جستجوها ( ۶ - ۱۰ درصد از نتیجه ها جستجو تا حدی قابل توجه ) , با تمرکز بر ارائه ” محتوای تازه تر , نتایج جستجوی جدیدتر ” کاربر , سئو وب سایت کاران و بازاریابان محتوا به صورت یکسان ایستادند و توجه کردند .

https://ismaeilsahab.ir/google-freshness/

این اسم چه ریشهایی دارد؟

 

نام جدید یا حاصل “ تازه تر ” برای این به روزرسانی الگوریتم به صورت بدون واسطه از اطلاعیه رسمی بلاگ جستجوی Google Inside Search گرفته شده است .

 

چرا به روزرسانی Freshness فعال سازی شد؟

 

پیش بینی شده است که تعداد بیشتری از داده ها در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۵۰۰۰ سال گذشته بشریت ساخت می شود , روندی که اکنون تعدادی سال است ادامه دارد , و گوگل را در سمت سرویس دهی و دسترسی برای به روزبودن و در جهت محتوای تازه تر هدایت شدن می کند .

 

وقتی که که این داده ها و پرورش محتوا را با تراز جستجوی نو و منحصر به فرد گوگل گونه ها ترکیب می‌کنید , آغاز به ساخت توجیهی برای شناسایی , رئیس , حق تقدم بندی و درجه بندی محتوای نو در فهرست جستجوی گوگل می کنید .

 

طبق مقاله ReadWrite در سال ۲۰۱۲ , ۱۶ تا ۲۰ درصد از سؤالاتی که هر روز از آن‌ها سؤال می شود , قبلاً هیچ گاه سؤال نشده بودند .

 

هدف اصلی این بروزرسانی تأکید بیشتر بر اهمیت جدید بودن مطالب است که به صورت خاص با مناطقی نظیر نهایی خبر ها , رویدادها , سیاست , افراد مالامال نام و ترسیم , روندها و موارد دیگر گره خورده است , به صورت مختص در جایی که انتظار می رود کاربر بخواهد جدیدترین اطلاعات را بداند . .

 

شخصی که در جستجوی “ دوست پسر تیلور سویفت ” است , احتمالاً می خواهد شخص فعلی اورا که دوستش دارااست , بشناسد , براین اساس زمان / تاریخ تمبر دیروز , با تعداد بخش اعظمی از اشتراک های اجتماعی , نامزدی و پیوندها در طی یک سری ساعت گذشته , احتمالاً محتوای مرتبه بندی قبلی را جابجا خواهد کرد . که آپ تو دیت نشده است , یا سیگنال های تازه عمل را ارائه می‌دهد .

چه کسی پایین تأثیر محتوای جدید تر گوگل Freshness قرار گرفته است؟

 

در یک سطح قابل توجه , در بین ۶ تا ۱۰ درصد از نمایش داده شدگان جستجو تحت تأثیر الگوریتم Freshness قرار گرفتند , اما تا حدی تغییر در یک سوم جمعی ( ۳۵ درصد ) از کل جستجوها اعمال شد .

 

یکی از جنبه های جذاب بروزرسانی الگوریتم Freshness این حقیقت است که به حیث می رسد اکثری از سایت های دیگر برخلاف مشاهده سکو های گمشده یا دید از آنها , از این بروزرسانی به دست آمده اند . این با بیشترین تغییر تحول در الگوریتم گوگل کاملاً نادر است .

 

 

گوگل سایتهایی مثل سایتهای خبری , سایتهای پخش , پورتالهای ویدئویی و سایتهای تجاری زیادی را ترجیح می‌دهد . این همچنین نوعی از وب سایت هایی است که به صورت تر و تمیز دارای محتوای تازه و یک مارک بزرگ با CTR بالاتر میباشند .

 

با توجه به ماهیت بروزرسانی که حامل یک تغییر تحول مثبت کلی است . یک خالق محتوا , ارائه دهنده اخبار تازه / مرتبط / نو و بخش اعظمی از مارک های بزرگتر که روی محتوا سرمایه گذاری می کنند , واکنش اول به تجزیه و بررسی تغییر و تحول و ماهیت منطقی بروزرسانی گره خورده است .

 https://ismaeilsahab.ir/google-dance/

جزء‌جزء‌کردن و بررسی تغییر تحول با تأثیر “ بزرگ ” مورد انتظار از اعلامیه گوگل بر پایه ی ۳۵ % از نتایج جستجو تحت تأثیر قرار گرفته است , و میزان حقیقی و واقعی کم از اثر منفی گزارش شده است .

مراحل راه حل / بازیابی

 

به روزرسانی مجتوای نو گوگل Freshness یکی از الگوریتم های مد نظر من در گوگل است زیرا باعث می شود مضمون‌ کاملی پیدا کند و برای تغییر بهتر سرپ SERP ها به روشی منطقی , سهل وآسان شعور و

بخش مهمی از بروزرسانی تازه بودن این است که فقط مربوط به جدیدا محتوای نیست بلکه با فرکانس مطالب مرتبط با مورد گره خورده است .

 

مثلا ; تعداد دفعات مورد انتظار از رتبه بندی پررنگ در طی هفته های سرگرم تبلیغات سیاسی , نهایی تغییرات کمپین را به جای محتوای استاتیک ( حتی روز قدیمی ) نشان می دهد , زیرا از اهمیت , اعتنا و تضارب سیگنال های مرتبط با کاربر و سیگنال های اشتراک اجتماعی فراتر رفته است .

 

این بروزرسانی بر مبنا روش ” جستجوی محتوای تازه تر ” ( QDF ) تأسیس شده از گوگل است :

 

چاره QDF راجع به گزینش اینکه آیا یک موضوع داغ است , می‌چرخد . در صورتی‌که سایت های خبری یا پست های وب لاگ فعالانه راجع به موضوعی می نویسند , این دسته نشان می دهد که این یکی مواردی است که کاربران به احتمال بسیار اطلاعات فعلی را میخواهند . این دسته همچنین جریان میلیاردها سؤال از جستجوی گوگل را بررسی می کند , که آقای سینگال معتقد است مانیتور حتی بهتری از شور و اشتیاق جهانی راجع به یک موضوع خاص است .

 

همچنین با بروزرسانی فهرست جستجوی وب کافئین گوگل توسط گوگل امکان پذیر شد :

 

با کافئین , وب را در بخشهای کوچک جداسازی و بررسی می کنیم و فهرست جستجوی خود را بطور مداوم , در سطح جهان آپ دیت میکنیم . با یافتن صفحات نو یا اطلاعات تازه در صفحات موجود , می توانیم مستقیماً به این فهرست طولانی تر کنیم . این بدان معناست که میتوانید اطلاعات تازه تری نسبت به پیشین پیدا فرمائید – فرقی نمی‌کند چه زمانی یا کجا پخش شده شده است .

 

تاکتیک های عملی برای بازیابی از الگوریتم محتوای تازه تر Freshness

 

پنج مورد از بهترین راه های بازیابی از هر رده بندی گمشده ( یا استعمال از زمان تازه بدون استفاده ) در سود تغییر‌و تحول الگوریتم محتوای تازه Freshness مشتمل بر مورد ها زیر است :

 

۱٫ از محتوای جان دار مجدداً تماشا نمائید

 

به سال به سال یا حتی همت محتوای عصر قبلی نگاه فرمایید . صفحات / مباحثی را که قبلاً حجم برداشت , ازدحام و مرتبه بندی را به سایت منتقل کرده اند , شناسایی فرمایید و با فاکتور محتوای تازه آن‌ها را در حق تقدم قرار دهید .

 

ممکن است متوجه شوید که محتوای و مهر شده در تاریخ و تاریخ در وبلاگ ها , اخبار و بخش های رسانه ای , تغییر / افت چشمگیر داده ها را نشان داده است . در این‌حالت , با استناد به منابع جدید , به روزرسانی آمار از جمله نقل قول های فعلی بیشتر , و افزودن اصطلاحات منعکس کننده نهایی سؤالات جستجو , ارزش به روزرسانی محتوای تاریخی را در لحاظ بگیرید .

 

۲٫ به اشتراک گذاشتن و تقویت محتوای اجتماعی

 

سیگنال های اجتماعی , سیگنال های لینک تازه , و عشق / زوزنی خارجی مرتبط با محتوای شما می توانند موجب ارتقا درجه های مربوط به QDF و به روز کردن های الگوریتم قبلی مانند به روزرسانی Freshness شوند .

 

قیمت اشتراک گذاری های موفق اجتماعی و کار های روابط همگانی روابط همگانی را که سبب ساز به کشف محتوای جدید , تعامل و تعامل می شود , دست کم نگیرید .

 https://ismaeilsahab.ir/google-sandbox/

۳٫ فرکانس محتوا را دوباره بررسی فرمایید

 

اگر تارنما شما تغییرات صنعت , رویدادهای کلیدی و هر نوع خبرها / بینش را پوشش میدهد , ممکن است واجب باشد راجع به فرکانس اطلاع رسانی به مخاطبان خود , و افزودن مطالب به تارنما خود فکر کنید .

 

مردم محتوای بیشتری را نسبت به گذشته هضم میکنند , و کاربران پایانی خبر‌ها را در هنگام وقوع مطالبه میکنند – تغییرات جزئی در فرکانس می توانند تفاوت مثبتی را برای اولین دفعه به بازار یا تأخیر در مهمانی ساخت کنند .

 


/ 0 نظر / 76 بازدید